Suomen toiseksi korkein suositteluhalukkuus


Oman työn suosittelu muillekin on paras mahdollinen osoitus siitä, että omaa yrittämistä arvostetaan ja työ koetaan mielekkääksi ja kannattavaksi.

Franchise News Day 2018 -tapahtumassa 25.9.2018 julkaistiin valtakunnallisesta yrittäjäkyselyn tulokset. Laatutakuu-yrittäjillä oli Suomen toiseksi korkein suositteluhalukkuus.

”Laatutakuun tavoitteena on saavuttaa alan korkein asiakas- ja yrittäjätyytyväisyys. Suositteluhalukkuus on varmasti yksi haastavimmista tyytyväisyysmittareista ja sen vuoksi mittaamme suositteluhalukkuudella myös ketjumme asiakastyytyväisyyttä. Suomen toiseksi paras tulos yrittäjiemme suositteluhalukkuudessa tällä mittarilla tuntuu erityisen hienolta. Olemme hyvää vauhtia kulkemassa koti tavoitettamme. Tämän saavutuksen takana on 130 upeaa Laatutakuu-yrittäjää ja ammattitaitoinen, suurella sydämellä yrittäjiä tukeva, franchisingkeskuksen tukijoukko. Kun tähän vielä yhdistää 25 aikana rakennetun ja testatun konseptin sekä saumattoman yhteistyön yrittäjien ja franchisingkeskuksen välillä, niin tällaiset tulokset ovat mahdollisia”, kertoo Suomen Laatutakuu Palvelujen toimitusjohtaja Henri Häyrinen.

FranCon Franchise Consultingin toteuttamaan kyselyyn osallistui kaikkiaan 667 yrittäjää 12 ketjusta, eli mukana oli varsin kattava yrittäjämäärä koko sektorin yrittäjistä.

Neljän erilaisen tyytyväisyyttä mittaavan kysymyksen perusteella ensimmäistä kertaa toteutetun kyselyn voitti Musti ja Mirri -ketju. Valtakunnallinen yrittäjäkysely on tarkoitus tehdä jatkossa joka vuosi.

Alan toimijoille suunnatussa Franchise News Day:ssä keskusteltiin ja verkostoiduttiin muiden toimijoiden kanssa, kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja alan nykyhetkestä ja saatiin myös näkymiä lähitulevaisuuden tapahtumista.

Sitrassa yhteiskunnallisia vaikuttavuusilmiöitä analysoiva Pinja Parkkinen kertoi tulevaisuuden megatrendeistä ja niiden vaikutuksista liiketoimintaan, ja omaan markkinointiin oli mahdollista saada vinkkejä, kun asiantuntijaraati kommentoi ”sales pitch” -kilpailussa kolmen alkuvaiheessa olevan yrityksen myyntipuheet.

Jaa uutinen