Laatutakuu on luotettava kumppani


Suomen Laatutakuu Palvelut on nimensä mukainen: toiminnan laadulle on myös katetta. Henri Häyrinen kertoo, mitä laatu tarkoittaa Laatutakuun palveluissa.


Toimitusjohtaja Henri Häyrinen toteaa laadun näkyvän jokapäiväisesti kaikessa toiminnassa. Laatu on monen asian summa. Peruslähtökohtina ovat luotettavuus ja motivaatio.

– Yksi laadun kulmakiviä on varmasti luotettavuus – se on etenkin meidän toimialallamme ihan kriittisen tärkeä asia. Se mitä luvataan, se tehdään niin kuin on sovittu. Toinen merkittävä tekijä on motivaatio. Meillä on motivaatiota tehdä työt hyvin ja tarjota maailman parhaiden yrittäjien maailman parasta asiakaspalvelua.

Omistajuus lisää motivaatiota


Laatutakuupalvelut on yrittäjälähtöinen franchisingketju. Yrittäjälähtöisessä toiminnassa yrittäjät kantavat vastuun asiakkaistaan aktiivisesti ja kunnianhimoisesti. He ovat suorassa sopimussuhteessa asiakkaisiinsa.

– Tässä syntyy omistajuutta, joka myös lisää entistä enemmän motivaatiota. ”Nämä ovat minun asiakkaitani, ja minä pidän heistä hyvän huolen”. Jokainen yrittäjämme haluaa palvella asiakkaansa viimeisen päälle hyvin, Häyrinen vakuuttaa.

Tyytyväiset yrittäjät


Suomen Laatutakuu Palvelut tekee joka vuosi yrittäjilleen yrittäjyystutkimuksen ja vuosi toisensa jälkeen tulokset ovat huippulukemissa. Häyrinen nosta esiin etenkin suositteluhalukkuuden, joka on yli 80 prosenttia.

– Näin korkea suositteluhalukkuus kertoo rehellisesti motivaatiosta. Lähes kaikki meidän yrittäjämme ovat valmiita suosittelemaan tätä myös omille ystäväiilleen.

Laadun tae


Toiminnan laadulle on siis hyvät tavoitteet ja lähtökohdat. Miten sitten varmistetaan, että laatu pysyy halutulla tasolla?

Sen lisäksi, että Laatutakuu-yrittäjillä on korkea motivaatio ja hyvä tyytyväisyys työhönsä, laatua varmistaa myös ketjun tuki. Franchise-keskuksen väki tukee aktiivisesti yrittäjiä. Yhteydenpito on avointa ja kannustavaa. Tarjolla on jatkuvaa koulutusta, säännöllisiä palavereja, myynnin ja markkinoinnin tukea sekä ammattitaitoista taloushallintoa.

Häyrisen mukaan tämä kokonaisuus on vahva tekijä turvaamaan ja takaamaan laatua.

Laatusertifikaatti


Suomen Laatutakuu Palveluille myönnettiin syksyllä 2018 laatusertifikaatti ISO9001, joka tarkoittaa, että koko toiminta on laatusertifioitu ja sitä auditoidaan säännöllisesti ulkopuolisen ammattilaisen toimesta.

– Näistä aineksista se laatu syntyy, Henri Häyrinen toteaa.

Teksti: Tuija Holttinen

Jaa uutinen