Tunnettu brändi tuo voimaa

Hyvällä bändillä syntyy toimiva brändi. Laatutakuu on luotettava, Laatutakuu onnistuu ja pitää lupaukset.

Brändi on yrityksen palvelun tai tuotteen positiivinen maine. Se ei synny itsestään eikä vahingossa; hyvän ja luotettavan brändin syntymiseen tarvitaan hyvää ja luotettavaa – sekä aktiivista – toimintaa. Brändi määrittää sen mitä ihmisten ja sidosryhmien halutaan ajattelevan yrityksestä.

Pelkästään kosmeettisilla kikoilla ei positiivista tunnettuutta saavuteta, ei vaikka mainoksissa luvattaisiin kiiltävää pintaa ja kaikkea kaunista ja hyvää ja herttaista. Brändin rakentaminen on tavoitteellista ja haasteellista ja siihen on osallistuttava kaikkien ihan jokapäiväisellä toiminnallaan. Maine koostuu aidosta tekemisestä ja tekemisen näkymisestä ja kokemisesta. 

Laatua ja luotettavuutta

Laatutakuun brändi perustuu luotettavuuteen. Toiminnan lähtökohtana on, että asiakas voi luottaa siihen, että mitä luvataan, se tehdään.

Laatutakuussa brändin tunnettuutta ja mainetta tutkitaan vuosittain. Tuorein tutkimus valmistui äskettäin ja hyvät tulokset paitsi ilahduttavat, myös toimivat mainioina työkaluina toiminnan edelleen kehittämisessä.

- Kokonaistunnettuutemme on noussut 47 prosentista 56:een, mikä on mahtavaa. Olemme kampanjoineet näkyvyytemme edistämiseksi muun muassa MTV3:n kanssa Posse-ohjelmayhteistyössä. On luonnollisesti tärkeää, että sekä laadukasta siivousta tai kiinteistöhoitoa tarvitsevat yritykset että Laatutakuu-yrittäjyydestä kiinnostuneet henkilöt tunnistavat Laatutakuun nimen ja mieltävät sen osaavana brändinä, toimitusjohtaja Henri Häyrinen sanoo.

- Hyvä tulos ei kuitenkaan ole tavoite, johon jäädään tyytyväisenä oleilemaan, vaan se on välietappi. Parhaita brändejä kehitetään jatkuvasti. 

Laatutakuussa uudistuminen näkyy konkreettisesti muun muassa verkkosivustolla sekä markkinoinnissa ja viestinnässä käytettävien uusien piirroshahmojen kautta. Pirteät OmaSiivooja- ja OmaTalonmies-tyypit ovat saaneet nuorennusleikkauksen ja kollegoita. Veikeät hahmot seikkailevat sekä netissä että sidosryhmälehdessä ja ovat Laatutakuu-yrittäjien käytössä heidän omassa markkinoinnissaan. 

- Olemme uudistaneet verkkosivumme helppokäyttöisemmiksi ja aktiivisemmiksi. Sivujen selkeydestä ja toimivuudesta olemme saaneet iloksemme paljon positiivisia kommentteja, Häyrinen kertoo.

Teksti: Tuija Holttinen

Jaa uutinen