Lisämyynti = lisää palvelua

Ylläpitosiivouksen lisänä tehdyt työt ovat laskutettavaa lisämyyntiä. Samalla se on keino palvella asiakasta entistä paremmin.


Laatutakuu-yrittäjä on todennäköisesti se henkilö, joka ensimmäisenä huomaa asiakkaansa kokolattiamattoon ilmestyneen kahvitahran, ilmastointiputkien päälle kertyneen pölykerroksen tai nuhraantuneen sohvanpäällisen. Asioita, jotka vaikuttavat viihtyvyyteen ja yleisilmeeseen, mutta eivät kuulu ennalta sovittuun päivittäiseen siivoustyöhön. Erikoispuhdistusta vaativat kohdat kannattaa ottaa puheeksi.

– Kun Laatutakuu-yrittäjä aloittaa uudessa kohteessa, tehdään palvelusopimus, johon listataan perussiivouksen tehtävät. Perussiivousta tukevia lisäpalveluiksi luokiteltavia ylläpitäviä tehtäviä ovat muun muassa lattioiden erikoishoidot, ikkunoiden pesut ja yläpölyt. Yläpölyillä tarkoitetaan 180 senttimetrin yläpuolella olevat lisätyövälineitä tarvitsevia siivouskohteita kuten korkeita kaappeja, kattopalkkeja tai valaisimia. Siis sellaisia paikkoja, joita ei siivota päivittäisen siivouksen yhteydessä, selventää Suomen Laatutakuu Palveluiden palveluesimies Ahmet Akin.

Tarjoa aktiivisesti lisäpalveluita


Toimistoympäristössä myös erilaiset lattiapintojen syväpuhdistukset, työpisteiden välissä olevien sermien puhdistus, jääkaapin siivous tai saniteettitilojen desinfioivat puhdistukset ovat lisäpalveluita, joita on syytä säännöllisesti tarjota ja toteuttaa.

– Jos päivittäisen siivouksen yhteydessä huomaa, että tästähän on lattia kulunut ja se tulisi vahauksella parempaan kuntoon, kannattaa asia ottaa heti esiin asiakkaan kanssa. Ja ehdottaa ratkaisuksi kyseisen asian hoitamista yhdessä sovittuna ajankohtana. Asiakkaat arvostavat sitä, että palvelun taso paranee ja he kokevat, että heistä todella pidetään hyvää huolta. On sekä yrittäjän että asiakkaan yhteinen etu, että tiloista huolehditaan kokonaisvaltaisesti. Pidetään asiakkaasta huolta ja ajatellaan asioita jo ennen kuin hän ehtii niistä kysyä!

Katso sopiva ajankohta


Osa lisäpalveluista on järkevää tehdä tiettyinä ajankohtina, kuten ikkunanpesut keväällä ja porraskohteiden perusteellisemmat pesut hiekkojen noston jälkeen keväällä tai kesällä. Enemmän aikaa ja koneiden käyttöä vaativat työt, kuten lattioiden vahaus, puolestaan kannattaa sijoittaa hiljaisempaan ajankohtaan, jolloin asiakaskohteessa vaikkapa lomaillaan.

Lisäpalveluita kannattaa aina tarjota, Ahmet Akin kehottaa.

Voi miettiä, millä tavalla juuri tässä kohteessa voisin helpottaa asiakkaan kiireistä arkea. Onko tarvetta käydä asiakkaan puolesta kaupassa hakemassa kahvimaidot tai hoitaa hänen puolestaan saniteettitarvikkeiden tilaukset? Haluaako asiakas säästää vaivaa päivittäiseltä postin vienniltä tai kokoustarjoilujen hankkimiselta tai kaipaako kenties toimistokoira päivittäistä lenkittäjää? Kaikesta voidaan puhuta ja neuvotella, jotta saadaan jokaiselle asiakkaalle juuri hänelle sopiva palvelukonsepti.


INFO


Laatutakuu-yrittäjä voi auttaa perussiivouksen lisäksi monenlaisissa asiakkaan arkea helpottavissa toimissa, esimerkiksi:

• Ikkunoiden pesu

• Lattioiden vahaus

• Yläpölyjen puhdistus (valaisimet, ilmastointiputkien päälliset, ym.)

• Pintojen erikoiskäsittelyt

• Huonekalujen ja muiden tekstiilien puhdistus

• Postin käsittely

• Saniteettitarvikkeiden tilaukset

• Kokoustarjoilujen hankkiminen

• Jääkaapin perustarpeiden täydennys (kahvit, teet, maidot, ym.)


Kysy rohkeasti Laatutakuu-yrittäjän lisäpalveluista!

Jaa uutinen